Tiyatroadam  “Arturo Ui’nin Önlenebilir Tırmanışı”  ile sahnede…

Sekiz oyuncunun yaklaşık otuz altı farklı kişiyi dönüşümlü bir şekilde oynadığı, müziklerin yine oyuncular tarafından, akapella (insan sesi) ile yapıldığı, Epik Tiyatro’nun özüne uygun, çağdaş bir yorumla sahneye koyulan bu oyunla, seyirciye, baş döndürücü bir tempo ve coşkuyla, eğlenceli bir biçimle, alışılagelmişin dışında bir tiyatro lezzeti sunmak amaçlanıyor.

2007 yılında, yönetmen Serdar Akar’ın süpervizörlüğünde kurulan ve 7 sezondur ekip ruhu, oyuncu performanslarıyla dikkat çeken, içerikli- mizahi oyunlarla kendine özgü bir tarz yakalayan Tiyatroadam, bu sezon, 20.yüzyılın en etkili Alman şairi, oyun yazarı ve tiyatro yönetmeni olarak nitelendirilen, “Epik Tiyatro”nun kurucusu Bertolt Brecht’in “Arturo Ui’nin Önlenebilir Tırmanışı” adlı oyunu ile önümüzdeki günlerde, farklı sahnelerde perde açmayı sürdürecek…

Oyun, Yücel Erten çevrisiyle ve Anadolu Üniversitesi öğretim görevlisi, Tiyatro Anadolu’nun kurucularından Ümit Aydoğdu tarafından, Epik Tiyatro’nun özüne uygun, çağdaş bir yorumla sahneye koyuluyor.

Tiyatroadam oyuncularından Aşkın Şenol, Ayça Koyunoğlu, Berk Yaygın, Çetin Kaya, Deniz Özmen, Fatih Koyunoğlu, Gökhan Azlağ ve Neslihan Arslan yaklaşık otuz altı farklı kişiyi dönüşümlü bir şekilde oynuyor.

Müziklerin yine oyuncular tarafından, akapella (insan sesiyle) olarak yapıldığı oyunla, seyirciye, baş döndürücü bir tempo ve coşkuyla, eğlenceli bir biçimle, alışılagelmişin dışında bir tiyatro lezzeti sunmak amaçlanıyor.

Müzik direktörlüğünü Oktay Köseoğlu’nun, ışık tasarımını Yüksel Aymaz’ın yaptığı oyunun dekor ve kostüm tasarımında ise Barış Dinçel’in imzası var.

Peki kimdir bu Arturo Ui? Bir gangster mi, bir kahraman mı? Yükselmek için her yolu deneyen bir politikacı mı? Her yaptığı yanına ve cebine kar kalan bir işadamı mı? Yoksa yalnızca bir maceracı mı?

Ne fark eder? Çünkü Arturo Ui bir kişi değil. O yalnızca bir çerçeve. Büyük ve küçük çıkarların yan yana gelmesiyle oluşan bir resim çerçevesi. Çerçevenin içindeki resimler değişebilir, değişti de. Dün değişti bugün değişiyor ve yarın da değişecek. Tıpkı insanlık tarihi boyunca dünyanın başına bela olan pek çok resim gibi.

Hitler mesela; kim diyebilir ki ya da hanginiz diyebilirsiniz ki Hitler olmasaydı onca yıkım, kıyım olmazdı. Emin olun o olmasaydı da o çerçeve boş kalmazdı. İşte bu yüzden;

“Kişilerin yoktur bir önemi, çerçevedir var eden o dönemi.

Siz de görün resmi değil onu içine alan çerçeveyi.”

Brecht’in savaş döneminde yazdığı anti-faşist oyunda, Hitler’in iktidara yürüyüş öyküsü ile ünlü Chicago’lu gangster Al Capone’un öyküsü örtüştürülmüştür.

İktidar ve sermaye günübirlik çıkarlar adına, yasaları çiğneyerek işbirliği yaptığında; ülke siyasetinin, toplumsal düzenin onarılmaz ve geri dönülemez bir baskı rejimine dönüşebileceği gerçeği anlatılır.

Arturo Ui’nin Önlenebilir Tırmanışı

Yazan: Bertolt Brecht
Çeviren: Yücel Erten
Yöneten: Ümit Aydoğdu
Süpervizör: Serdar Akar
Müzik Direktörü: Oktay Köseoğlu
Dekor ve Kostüm: Barış Dinçel
Işık Tasarım: Yüksel Aymaz
Afiş ve Görsel Tasarım: Elif Ergür
Sahne Amiri: Uğur Aksu
Reji Asistanları: Pelin Abay, Serkan Ilgaz
Işık Kumanda: Baransel Gürsoy
Dekor ve Kostüm Asistanları: Öykü Akarca, Merve Durak
Dekor Uygulama: Halil Taze
Afiş Fotoğrafları: Kıvanç Niş
Oyun Fotoğrafları: Emre Mollaoğlu
Organizasyon ve H.İ: Yasemin Yeşilgöz

Oyuncular:  Aşkın Şenol, Ayça Koyunoğlu, Berk Yaygın, Çetin Kaya, Deniz Özmen, Fatih Koyunoğlu, Gökhan Azlağ, Neslihan Arslan

Bilet-Gişe-Sahne

13 Ağustos 2015, 21:00 (Özgürlük Parkı Açık Hava Tiyatrosu, Göztepe) Oyun Ücretsiz

TİYATRO
Özgürlük Parkı Açık Hava Tiyatrosu, Göztepe Map

İstanbul'da Sanat Editoryal Takımı; Güzel sanatlar, edebiyat, müzik ve tiyatro öğrenimi görmüş dört kişiden oluşan bir ekiptir. İstanbul'da Sanat içeriğinin düzenlenmesinde etkindirler. İçeriğie alınacak etkinlik, makale, söyleşi ve yazının danışma kurulu onaylı takipçisi ve karar vericisidirler.

Editor

Comments are closed.