Kemanı ağlatan adam, büyük keman virtüözü Farid Farjad, 19 Kasım‘da Zorlu Center Performans Sanatları Merkezi‘nde ve 21 Kasım‘da Congresium Ankara‘da!

Farjad‘ın müziği, yüreğini sızlatan, derinlerde, oralarda bir yerde olanı deşeleyen, kabuğundan çıkartandır. Bazen okyanus köpüğünde yüzercesine serinleten, huzur veren, kimi zaman alaca karanlıklara sürükleyen, alıp götüren bir hissiyattır. Hüznü nakış nakış işleyen kemanı adeta gel beraber ağlayalım diyor…

Türkiye’de Keman’ı Ağlatan Adam olarak da bilinen Fars asıllı ABD vatandaşı Farid Farjad, 1938 yılında Tahran‘da doğdu. 1966 yılında Tahran Müzik Konservatuarı‘nda klasik müzik üzerine master yaptı. Bundan sonraki dönemde Tahran Senfoni Orkestrası‘nda önemli görevler aldı. Fars Halk Müziği‘nde çok derin bir birikime sahip olan Farjad, keman ile Batı Klasik Müziği üzerinde de çalışmalarda bulundu. Batı Klasik Müziği üzerindeki çalışmaları Fars müziğinin gelişiminde büyük öneme sahiptir. Şu anda dünya üzerindeki en iyi keman virtüözlerinden biri olan Farjad‘ın, yalnızca piyano ve keman kullanarak oluşturduğu Anroozha (O Günler) isminde beş albümden oluşan bir albüm serisi bulunmaktadır. Ayrıca Golha Orkestrası adlı kolektif iki albüm de sanatçının eserleri arasındadır. Bu albümlerde Farjad, kendi deyimiyle doğadaki hüznü notalara dökmüştür. Albümlerinin bu yönde oluşmasının sebeplerinden birisi olarak devrimden sonra ülkesinden uzaklaşması ve ülkesinden uzakta yaşamak zorunda kalmasını göstermiştir. Anroozha serisinin ilk dördünde Farjad‘a Abdi Yamini, beşinci albümde ise eşi Mitra Tavakkoli Farjad piyano ile eşlik etmiştir.

Farid Farjad Konseri

21 Kasım 2015 21:00 (Congresium, Ankara)

Bilet almak için tıklayınız!

Klasik Müzik Manşet MÜZİK
Congresium, Ankara Map

İstanbul'da Sanat Editoryal Takımı; Güzel sanatlar, edebiyat, müzik ve tiyatro öğrenimi görmüş dört kişiden oluşan bir ekiptir. İstanbul'da Sanat içeriğinin düzenlenmesinde etkindirler. İçeriğie alınacak etkinlik, makale, söyleşi ve yazının danışma kurulu onaylı takipçisi ve karar vericisidirler.

Editor

Comments are closed.